מה עושים בחנוכה? כנסו וקבלו 100 תשובות מרתקות

קובי פינקלר 4 Comment on מה עושים בחנוכה? כנסו וקבלו 100 תשובות מרתקות

באווירת החג שבפתח, ריכזנו עבורכם את מיטב הפעילויות והאטרקציות שיתקיימו בחופשת חנוכה • כל ההמלצות נבדקו בקפידה ולכם רק נותר להגיע וליהנות • תסעו ותהנו ואל תשכחו להגיד: באנו מקול חי, אולי תקבלו הנחה

צילום: ארכיון פארק תמנע
11:40
30.04.24
יונת קפלן No Comments on סיפור ההצלה הניסי של יהודי מרוקו, שעומד מאחורי אכילת המופלטות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

באווירת החג שבפתח, ריכזנו עבורכם את מיטב הפעילויות והאטרקציות שיתקיימו בחופשת חנוכה. כל ההמלצות נבדקו בקפידה ולכם רק נותר להגיע וליהנות. תיהנו ושיהיה לכם חג שמח ומלא אור.

חוות עידן הטבע – לימן

סיור עוצר נשימה בלב השדות החקלאיים של מושב לימן, באווירה כפרית בנופיו הקסומים של הגליל המערבי. בסיור נכיר מגוון שטחים חקלאיים מסוגים שונים, הסברים מקצועיים ונהנה מקטיף פירות העונה! 077-2308295

בית זינאתי – פקיעין

בכפר ארבע הדתות, יתקיימו סיורים ללא תשלום, בין אתרי פקיעין העתיקה. שיאו של הסיור בהדלקת נרות חנוכה בליווי מוסיקלי, בבית הכנסת העתיק בכפר, בהשתתפות מרגלית זינאתי שומרת הגחלת מדורי דורות.

סיורי עששיות – מבצר יחיעם

במבצר יחיעם מזמינים אתכם להצטרף לסיור עששיות לילי במהלכו תשמעו את סיפורו של הגליל המערבי במהלך מלחת השחרור, במקום בו עמדו מעטים מול רבים ונצחו כנגד כל הסיכויים.

המוזיאון הפתוח – תפן

המוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן, מזמין ילדים והורים לפעילות חנוכה,בנושא צילום סלפי בתערוכה של עפרה צימבליסטה, סדנת יצירה – חנוכיות מבובות ממוחזרות בדגש על חיות, מפגש סיפור, הפעלות מוזאליות ועוד.

סיור בדיר עם טאץ' לחנוכה – בן עמי

בואו לבקר בטבע עז סיורים בדיר, לפגוש ולהכיר את העזים, להאכיל אותן מכף היד, להגמיע את הגדיים מבקבוק, לחלוב ולהכין גבינה, עם הפתעה מיוחדת לחנוכה..

חלוציאדת חנוכה – כפר מסריק

חלוציאדת חנוכה – "חושך ואור" נבקר בגלרית "מוניו" וניצור הדפסים נפלאים, נתלבש ונצטלם כחלוצים ונבקר בצריף הראשונים..

מצפור הר אדיר

לקראת סיום, נמליץ לכם להצפין למצפור הר אדיר, ההר מתנשא לגובה של 1008 מטרים מעל פני הים והוא אחד הגבוהים בישראל. הר אדיר היפהפה, מכוסה בחורש ים תיכוני.על פסגת הר אדיר הוקם ביוזמת משפחות הנופלים במלחמת לבנון השנייה מצפור המנציח את זכרם של יקיריהם.

מכוורת ברחבי הארץ
הכנת נרות מדונג דבורים, סדנאות יצירה, טעימות דבש ועוד. לכבוד חג החנוכה, מזמינה מועצת הדבש ליהנות מפעילויות במכוורות ברחבי הארץ, הכנת נרות מדונג דבורים, הכנת חנוכיות, לאכול סופגניות עם דבש, לטעום סוגי דבש שונים, סדנאות יצירה, להיות שותפים לתהליך ייצור הדבש, לבקר בכוורת אמתית, להיפגש עם דבוראים וללמוד על עולמן הקסום של הדבורים ועל חשיבותה של הדבורה בהאבקת פרחי ירקות ופירות ההופכים למזון מן הצומח.

גן גורו ובפארק המעיינות

לכבוד חג החנוכה גן גורו הפארק האוסטרלי ופארק המעיינות שבעמק המעיינות מזמינים את הציבור לחוויה ייחודית של סיורים מודרכים לאור עששיות בשעות הדמדומים, המזמנים הצצה אל מגוון התנהגויות ופעילויות של בעלי החיים. במסגרת הפעילות תיערך גם סדנה להכנת עששיות מחומרים ממוחזרים. תאריכי הפעילויות: בגן גורו 27.12 16:30-18:00, בפארק המעיינות 29.12. 16:30-19:00.

במהלך סיור העששיות בגן גורו יפגשו המבקרים בקואלה, שועלים מעופפים, קזואר ועוד, יצפו בהאכלה של בעלי החיים ואף יוכלו ללטף ולהאכיל קנגורו. סיור העששיות בפארק המעיינות יכלול סיור רכוב והליכה רגלית קלה על כביש אספלט, כ-400 מטרים, מעין שוקק, דרך בריכת טחנת הקמח ותל שוכה.

מחיר הפעילות בגן גורו (כולל כניסה): 59 שקלים לכרטיס למבוגר /ילד מגיל 2 ומעלה. לפארק המעיינות הכניסה חינם ברגל או באופניים. עלות השכרת רכב ירוק – מ-190 ₪ לארבעה ועד 270 ₪ לששה לשעתיים (הפעילות נכללת במחיר). הסיורים מותנים במינימום משתתפים ובהרשמה מראש בטלפון: 04-6488060. קיום האירועים מותנה במזג אוויר נאה. במקרה של גשם האירוע יבוטל.

בגן גורו קנגורו חופשיים, צפריית לורים בה ניתן להאכיל את התוכים בשיפודי פירות ובעלי חיים מעניינים נוספים. פארק המעיינות השוכן בעמק המעיינות שבצפון הארץ, ובסמוך לגן גורו הפארק האוסטרלי, מאפשר לכל המשפחה מגוון בילויים סביב מקורות מים טבעיים ברכבים ירוקים. לא ניתן להצטרף לסיור העששיות עם אופניים.

כידוע, "חוויות ניר דוד" נמצאת בעמק המעיינות סמוך להר הגלבוע, כשעה וחצי בלבד מגוש דן, ומציעה מגוון של חוויות. גן גורו הפארק האוסטרלי ובו צמחייה ובעלי חיים מאוסטרליה הרחוקה. טיולים בפארק המעיינות באמצעי תחבורה שונים. 41 צימרים המזמינים לנופש קסום ורגוע ובנוסף ניתן ליהנות מימי כיף וגיבוש לקבוצות על שפת נחל האסי.

חנוכה בצפון הנגב:

תיירות צפון הנגב בשיתוף ענף הזית בישראל , חוגגים את ראשון המסיק, השמן הראשון של העונה במתחם "ביתן הבד" שבמושב יושיביה, יחד עם מגדלי ויצרני שמן הזית באזור. "ראשון המסיק" הוא השמן הראשון של העונה. זהו שמן זית במצב בתולי, שלא עבר סינון או הצללה לאחר עצירתו. השמן עכור בצבעו, מרקמו סמיך והוא בעל ארומה מיוחדת וטעמים עזים, פירותיים ועשבוניים. הוא נמכר במהדורה מוגבלת, וניתן להשיג אותו בחודשי המסיק בלבד. במסגרת חגיגות המסיק הראשון יתקיים במקום הפנינג לכל המשפחה ללא תשלום שיכלול מעגלי מתופפים, הפעלות בבועות סבון, מתחמי סולמות וחבלים, משחקי טריוויה בנושא שמן זית, דוכני יצירה לילדים, דוכני שמן זית של מיטב מגדלי האזור, יריד אמנים ססגוני ועוד.

בנוסף במסגרת הפסטיבל, יתקיימו ברחבי צפון הנגב אירועים נוספים בהם:

פעילות מסיק וטעימות שמן זית – מרכז המבקרים של "ביתן הבד" במושב יושיביה:
סיור לכל המשפחה בבית בד פעיל. שם ייהנו המבקרים מחוויה אותנטית ושורשית: מהיציאה למסיק, התנסות בהכנת שמן זית, הכנת נרות וסבונים ריחניים מחומרים טבעיים וכמובן טעימות זיתים ושמן זית. לפרטים: 0777295810

נס השמן והדבש בקיבוץ יד מרדכי:
קיבוץ יד מרדכי מזמין את הקהל הרחב להפנינג חנוכה מיוחד בעקבות נס פך השמן ו…הדבש.במסגרת חגיגות המסיק הראשון, ייהנו המשתתפים מפעילות עשירה בה ילמדו על תהליך הפקת שמן זית ישראלי טרי וטהור, ילמדו על זניו השונים, ועל טכניקות הגידול השונות. במהלך הפעילות יוקרן סרט שיציג את תהליך הפקת שמן הזית ובסופו תתקיים פעילות בה יכינו הילדים צנצנות זיתים אותן הם ייקחו בסוף הפעילות.

"שביל הסלט"- במיוחד לראשון המסיק בחנוכה

שביל הסלט" מזמין אתכם לחוויה חקלאית בלתי נשכחת בחממות הבשור של שילוב של טעם ריח ושמן זית. במהלך הסיור נקבל הדרכה ע"י צוות האגרונום אורי אלון, נטעם שמן זית מובחר של האזור הבשור ונבקר במספר שדות וחממות :מבוך פסיפלורה-נרוץ ונפתור כתב חידה בעקבות המכבים. חממה לקטיף עצמי- נלמד שהעגבניות לא גדלות ב"סופר" נכיר מלפפונים ננסיים, עגבניות בשלל צבעים ופלפל חריף במיוחד. חממת תות ביולוגי תלוי- נטעם מהתות שטיפס לשמיים ונעקוב אחר אויבים טבעיים. פרדס תפוזונים – איך הנגב התמלא בפרדסים ? ומהו טעמם? מרוץ יוני דואר- בעקבות הסיפור המשפחתי "יונה ונער" , כל ילד יזכה לשלח יונת דואר במו ידיו. משק תבלינים- נבקר במנהרה של תבלינים שונים ונכין פיתות על הסאג' עם זעתר משדות המשק. גזר- אצלנו הגזר מתחפש לא רק בפורים, נקטוף ונטעם היישר מהאדמה גזר בשלל צבעים. שדה תפוחי אדמה- מי מוציא מהר יותר תפודים מהאדמה? מה אפשר לעשות איתם חוץ מאוכל? כל משפחה תאסוף סלסלה לבישול בבית.

עמק המעיינות

באתר השחזור חומה ומגדל – תל עמל, חלק ממוזיאון עקבות בעמק הנמצא בתוך הגן הלאומי גן השלושה-סחנה שבעמק המעיינות יציינו בחנוכה את שנת ה-80 להקמתו של תל עמל, היישוב הראשון מיישובי חומה ומגדל, שהוקם בנר שלישי של חנוכה (10.12.1936). בימי החנוכה, ראשון עד חמישי, בין התאריכים 25-29.12 בין השעות 10:00 – 14:00 , אתר חומה ומגדל יהיה פתוח לפעילות משפחתית-עצמאית-חלוצית, הכוללת תחנות הפעלה עצמאיות – טיפוס על מגדל השמירה, בניית חומה, פענוח הודעה בכתב מורס ועוד.

נס גדול קורה בעפולה: מתחם השוק החדש בפעילות חנוכה מדליקה
מתחם השוק החם של עפולה מעלה הילוך לקראת חג האורות ומציע בחנוכה, בשיתוף עם עיריית עפולה, תמהיל פעילויות חמות ומתוקות לכל המשפחה. הכניסה לכל אירועי החג במתחם- ללא תשלום. הכניסה פתוחה ללא תשלום לקהל הרחב.!

אוסף המוסיקה של הספרייה הלאומית
סיורים מיוחדים שיתקיימו בחנוכה בארכיון המוסיקה והצליל של הספרייה הלאומית יחשפו לציבור כמה סיפורים, שירים ולחנים מיוחדים ולא מוכרים הנהוגים בחנוכה, לצד הקלטות נדירות של שירי חנוכה מתפוצות העם היהודי ומעדות ישראל.

שבוע המורשת בישראל

ב-25 אתרי מורשת ברחבי הארץ. שפע פעילויות מרתקות ימתינו לקהל המבקרים: התכתבות באמצעות דגלים, מכתבים וסמלים שעשו היסטוריה, סיורים אל העבר, חידונים מתקופה אחרת, משחקי בילוש ופיענוח קודים, תצוגת חנוכיות מרהיבות וממצאים ארכיאולוגיים מפתיעים. ביחד, כל ממצא, כל מכתב, כל אתר וכל תמונה משרטטים את תולדות הארץ.

פסטיבל הבננה טעם כנרת

סיורים מרתקים ועוד שלל ההפתעות שמציע השנה הפסטיבל ברחבי העמק סובב הכנרת.

חנוכה בכפר הנופש עין זיוון בגולן
חוגגים את החג הכי מואר בכפר הנופש המחודש של עין זיוון, למרגלות כפר אביטל במקום פסטוראלי וירוק. פעילויות מיוחדות לחנוכה כמו פיסול ענק בתלת מימד בהקרנה על החול, צביעת חול זוהר בחושך, הנפשה על שולחנות אור חול ויצירת מזכרת מוארת. בדה-קרינה יתקיימו סדנאות ברוח החג ובהם יוכנו סביבונים ונרות משוקולד

פסטיבל חם בחנוכה – חנוכיות ומכבים בחבל מודיעין

במהלך החנוכה יתקיים בחבל מודיעין פסטיבל חם במיוחד בו יתקיימו מגוון אירועים מיוחדים בסימן חנוכיות ומכבים. בין שלל הפעילויות לכל המשפחה יתקיים בימי הפסטיבל משחק "אוצר המכבים" בסגנון חפש את המטמון בו יעברו המשתתפים בין רמזים והפתעות ברחבי החבל. המופע "אחרוני המכבים" של תיאטרון אספלט יתארח בין מבני הכפר החשמונאי המשוחזר בשילת. עוד יוצעו בשעות אחר צהריים הדלקות נרות ייחודיות, בהן הדלקת נרות בסגנון הרב שלמה קרליבך בבית הכנסת של קהילתו בישוב מבוא מודיעים, במושב ברקת ידליקו נרות ויטעמו מאכלים מסורתיים בסגנון עולי חבאן. הפסטיבל מתקיים בתמיכת משרד התיירות, מפעל הפיס וקק"ל. לפרטים נוספים: אתר עמותת תיירות חבל מודיעין

פסטיבל המכבים בחבל בנימין

פסטיבל המכבים של חבל בנימין מאפשר להתחבר אל המכבים בפסטיבל תוסס ומגוון לכל המשפחה ומחייה את סיפורם של המכבים. אורחי הפסטיבל יוכלו לחוש במו ידיהם את ההיסטוריה בדיוק במקומות בהם התרחשו סיפורי החנוכה וליהנות ממגוון האטרקציות, המסלולים והמעיינות של חבל בנימין.

במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו סיורים מודרכים חינמיים – ברכבים פרטיים, סיורים רגליים וגם יושק לראשונה בפסטיבל מסלול שטח אתגרי המתאים לבני נוער. במתחם הפסטיבל יהיו שחקני רחוב ויופעלו מגוון סדנאות מדליקות, זחילה במערות מסתור, הפעלות לילדים בכל הגילאים, סדנא מוזיקאלית בהשתתפות הקהל. משתתפי הפסטיבל יוכלו להצטלם עם פסל הפיל הענק שנלקח שלל מהיוונים.

אתרי התיירות הנוספים בחבל בנימין יקיימו פעילויות יצירה ייחודיות לחנוכה וביניהן פיסול בזכוכית, סדנאות בישול, יצירת כדי שמן, יצירות במשחקי אור וחושך, זאת לצד מגוון מרכזי מבקרים שיפעלו במתכונת מיוחדת לכבוד הפסטיבל, ביקורים ביקבים, מפעלים שונים ומעניינים וכוורת אחת קסומה. כן מוצעים טיולי שטח אתגריים, סיורים המספרים את סיפורי התנ"ך ומקומות לאכול בהם ארוחה אחרי כל הפעילויות.

בחזרה אל ארץ החשמונאים בפארק נאות קדומים

בפארק נאות קדומים, השוכן בלב אזור מודיעין, מולדת החשמונאים, ייקחו השנה את המבקרים בחנוכה למסע במנהרת הזמן, אל ימי מרד החשמונאים.

גן החיות התנ"כי –
סדנא מיוחדת, המנפצת כמה מן המיתוסים על בעלי החיים. בסדנה יספרו מדריכי הגן על כמה אמיתות ודעות שגויות בנוגע לבעלי חיים. הם יתקנו את הרושם המוטעה על הטרנטולה, עכביש ענק, שחור ושעיר המפחיד את כולם, אך בעצם לא מסוכן לאיש, ואף יכול לשמש כחיית מחמד. בנוסף, המבקרים יוכלו להפוך לבלשים ליום אחד ולסייע לאתר את ביצי העזנייה הארצישראלית בעזרת כתב חידה מסתורי ומהנה, לפגוש את מטפלי גן החיות ולשמוע על סדר יומם הייחודי, ליהנות ממופעי קרקס עוצרי נשימה ולצפות בבעלי החיים משחקים בפניאטות מלאות בחטיפים טעימים עבורם.

פסטיבל נאמן למקום – חנוכה במטה יהודה – חינם!

הפסטיבל יתקיימו לצד פעילויות תיירותיות נוספות במטה יהודה באתרי התיירות השונים שיפתחו את דלתם למבקרים בחג החנוכה, חלק מהפעילויות בתשלום. בעיזה פזיזה בטל שחר יתקיים יריד מעצבים ושם גם אפשר להשתתף בסדנה להכנת גבינה ולבקר את העיזים בדיר, לטייל עם עשהאל יקח את המשתתפים לסיורים מודרכים בעמק האלה, עוד אפשר לקשט ולעצב מוצרים מעץ בסטודיו קקאדו שבמושב צפרירים, להשתתף בחגיגה של בירות בוטיק ואוכל לכל המשפחה במבשלת שריגים ולפתור כתב חידה משפחתי בליווי סיפורי חנוכה במיני ישראל.

צריף בן-גוריון בשדה בוקר תערוכה חדשה

בחנוכה, יחזרו בצריף בן-גוריון בשדה בוקר אל המכתבים הללו, עם תערוכה מיוחדת של מכתבים ותמונות שהיו בידי הציבור, ועם משחק משימות מרתק, בו ההתכתבויות של בן-גוריון עם ילדים ונוער מהוות רמזים לפתרון. סביבונים מסבונים, טיולים ולולאות – חנוכה בהר הנגב. טיול בג'יפים אל "הסנה הבוער" בהר כרכום, טיולי אופניים, סיורים מודרכים, כביש 10 שנפתח שוב לתנועת מטיילים (עד אילת) ובדרך שלו אפשר להנות מטיול אל 'בור סבחה' ואל מצפור קדש ברנע בגבולה המערבי של מדינת ישראל

מסע בחלל בטכנודע חדרה
מסע חקר בין כוכבי הלכת של מערכת השמש. המבקרים במוזאון הטכנודע בחדרה, יכנסו לחדרי פעילות ייחודיים בהם יחקרו את תכונותיהן של הפלנטות השונות: מצבורי הקרח של מאדים, ענני החומצה של נוגה, הטבעות של שבתאי ועוד… כל חדר הוא כוכב שמחכה שיגלו אותו!

חנוכה במרכז לתיאטרון בובות בחולון:
חגיגה של הצגות, סדנאות וסיורים תיאטרליים לכל המשפחה. המרכז לתיאטרון בובות בחולון מציע חוויה תיאטרלית לכל המשפחה במהלך ימי חג החנוכה: לפרטים והזמנת כרטיסים: 03-6516848

ספיישל חנוכה ביפו העתיקה

סדנאות אוריגמי ואמנות נייר, סיור חנוכיות בסמטאות האמנים הקסומות של יפו העתיקה ועוד. חנוכיות ביפו העתיקה- סיור חנוכיות ואור בסמטאות העתיקות והקסומות של יפו. סיור חוויתי בין בתי האמנים, הגלריות והסטודיואים אשר לרגל החג יוצרים ומציגים חנוכיות עתיקות ואמנותיות. הסיור יכלול סיפורים על החיים ביפו העתיקה תחת שלטון היוונים ובתקופת החשמונאים. סיורים מודרכים במרכז המבקרים "תמונות יפואיות" – חוויה לכל המשפחה- 5000 שנות היסטוריה של אחת מערי הנמל העתיקות בעולם, סיפוריה של יפו מוצגים במרכז המבקרים הממוקם בלב כיכר קדומים ביפו העתיקה, בתוך חלל ארכיאולוגי המצוי מתחת לאדמה. אתרי התיירות בעמק יזרעאל יוקנעם ובמגידו נדלקים לקראת חג החנוכה, ומציעים עשרות פעילויות לכל המשפחה במהלך ימי החג.

חנוכה ב"קטופותי" – קטיף עצמי, חוויה של טעמים!| בית לחם הגלילית
חגיגת נרות לחנוכה בדבורת התבור | שדמות דבורה.דג בכפר פארק הדייג | יוקנעם מושבה "ברווזים בכפר" | בכפר ברוך בואו לחוות ולהכיר את בעלי הכנף המתוקים והמרתקים – הברווזים. סיורים וסיפורים מעניינים על עולם הברווזים ! הסיור מתאים לכולם – מבוגרים, ילדים ונוער.

צפון הנגב- 8 ימים של חגיגות, טיולים ואטרקציות לכל המשפחה
שביל הסלט" מזמין אתכם לחוויה חקלאית בלתי נשכחת בחממות הבשור-אזור שלא הכרתם .במהלך הסיור נקבל הדרכה ע"י צוות האגרונום אורי אלון ונבקר במספר שדות וחממות :מבוך פסיפלורה-נרוץ ונפתור כתב חידה בעקבות המכבים. חממה לקטיף עצמי- נלמד שהעגבניות לא גדלות ב"סופר" נכיר מלפפונים ננסיים, עגבניות בשלל צבעים ופלפל חריף במיוחד. חממת תות ביולוגי תלוי- נטעם מהתות שטיפס לשמיים ונעקוב אחר אויבים טבעיים. פרדס תפוזונים – איך הנגב התמלא בפרדסים ? ומהו טעמם? מרוץ יוני דואר- בעקבות הסיפור המשפחתי "יונה ונער" , כל ילד יזכה לשלח יונת דואר במו ידיו. משק תבלינים- נבקר במנהרה של תבלינים שונים ונכין פיתות על הסאג' עם זעתר משדות המשק.

עשרות סיורי חנוכיות חווייתיים ברובע היהודי
הקרן למורשת הכותל המערבי תקיים במהלך ימי חג החנוכה עשרות סיורי חנוכיות ייחודיים לכל המשפחה

באור אחר – מוזיאון המדע
מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים – הכניסה לילדים חינם באדיבות משרד המדע

סיור מוזיקלי – מוזיאון המוסיקה
מוזיאון המוזיקה בירושלים – חוויה מוסיקלית לכל המשפחה

חג סבבתא בחווה – בימים ההם בזמן הזה
את חג האורים מאירים בחווה עם הסבתות והסבים כמו שהיה פעם כשהם היו ילדים. מה עושים ? במקום סופר – חולבים עזים במקום מכונית – רוכבים על חמורים. הפקת שמן זית – לחנוכיה. הכנת סופגניות ספינג' ( בלי ריבה). ביקור במוזיאון לראות כלים ישנים ועתיקות. נוסעים לטייל בקיבוץ בטרקטור עם קרונות. ובמקום לשחק במחשב – מלטפים חיות. ובנוסף גם נהנים – מג'ימבורי ומתנפחים.

חנוכה בערבה – כל האירועים והפעילויות

פארק תמנע – מוצאים אוצרות עם רשות העתיקות
פארק תמנע מזמין את המטיילים בחנוכה ליהנות מביקור וסיור עצמאי לכל המשפחה, בהם – "קניון הפרצופים" – הקניון הוורוד, "הפטרייה", "הקשתות", "עמודי שלמה" והאלה חתחור. חדש בפארק – מרכז מבקרים ובו סרטים הממחישים את הפקת הנחושת מימי מצריים העתיקה ועד היום, תצוגה מרשימה של ממצאים ארכיאולוגים שנמצאו בחפירות בפארק תמנע, צוות ריינג'רים שיסייעו לכם לבחור את המסלול המתאם לכם ובית קפה המשקף אל בקעת תמנע בצבעיה האדמדמים.

ארכיאולוגים ליום אחד
בשעות 10:0015:00 מוזמנים האורחים לחוויה מסתורית אל מעמקי האדמה. ארכיאולוגים סקרנים ביום וסיורים אמיצים בלילה. הצטרפו לצוות והיו ארכיאולוגים ליום אחד. בוא לחפור, לנפות, לתעד, למיין ולגלות את האוצרות החבויים. עוד בפארק – המדריכים ימתינו לכם באתרי הפארק השונים. ובשעות 10:00-16:00 – יתקיימו סדנאות לילדים ברחבת האגם . ובשעה 18:00 – לאחר טקס הדלקת נרות חנוכה יצא סיור לילה באתרי הפארק המוארים.

סיורי שקיעה
26-29/10 בשעה 15:30. סיורי שקיעה מודרכים לכל המשפח יצאו מהכניסה לפארק, בהרשמה מראש. עוד בפארק (בתוספת תשלום) – שיט בסירות פדל באגם, ביקור ב"אוהל מועד", השכרת אופני הרים, מסעדת חאן המלך שלמה ואתר קמפינג מסודר .לפרטים והרשמה – 08-6316756

אליפז – עפיפונים, דיונות וציפורים בחנוכה
אליפז – חופש וחוויה בערבה מזמינים את אורחי הלינה הכפרית בקבץ ואת כלל המתארחים בערבה ובאילת ליהנות מפעילויות רבות במהלך חג החנוכה: חממת 5 החושים – עולם קסום של חממות וגידולי שדה בין פרדס פומלות למטע דקלים. בואו להריח, לגעת, לראות, לשמוע ולטעום מתוצרת החממות המיוחדות. הפעילות מתקיימת ב-28/12 ןב-31/12 בשעה 09:30. מחיר למשתתף – 29 ₪ לאדם (מגיל 5), אורחי הלינה באליפז – חינם (הנחה לתושבי אילת).  קניון שחורת – טיול רגלי אל קניון שחורת שקירותיו גרניט שחורה ומפלונים של נחל אכזב. ההליכה בחלקה על "שביל ישראל". הסיור מתקיים ב-30/12 בשעה 09:00 מחיר למשתתף – 35 ₪ לאדם (מגיל 5), אורחי הלינה באליפז – חינם. הדלקת נרות חנוכה – בכל ימי החג בשעה 17:30 – טקס הדלקת נרות נוכה עם סופגניות והפתעות.
ההרשמה לכל הסיורים והפעילויות מראש מס' המקומות מוגבל. כל הסיורים יצאו ממגרש החנייה של קיבו אליפז (בכניסה מימין).
יש להגיע כ-10 דקות לפני היציאה. לפרטים והרשמה – 08-356230, 052-3688384

פארק הצפרות – הפנינג הצפרות של חנוכה
תאריכים – 30-31/12 בשעות 09:30-14:00 "באנו חושך לגרש" – מדוע ציפורים זקוקות לאור? בואו להפנינג חנוכה הגדול, הצבעוני והחגיגי ביותר בפארק הצפרות כדי לגלות את התשובה. הדרכות מרתקות, סיורי צפרות ופעילויות מיוחדות לכל המשפחה. הכניסה חינם
לפרטים נוספים – 050-7671290 עוד פעילויות ואירועים ניתן לקבל בדלפקי הקבלה של חדרי האירוח הקיבוציים ובטל' 1-800-225-007



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    כל המאה הצעות נוגדות את התורה הקדושה. במקום להרבות בתורה בחנוכה אתם מציעים הצעות לביטול תורה. השלה הקדוש כותב שחנוכה מסוגל להתעלות בתורה. ואתם מציעים הבלי הבלים שאין בהם ממש.

  2. 3

    ל- 1 במקום לדפדף באתר לך ללמוד אם כל כך חשוב לך